B I K R A M  Y O G A

9 0  M I N U T T E R  -  4 0  G R A D E R  -  2 6  S T I L L I N G E R

Bikram Yoga udspringer af Hatha yoga og er udviklet af Bikram Choudhury. En ‘time’ vare 90 minutter og består af 26 øvelser, som udføres i 40 graders varme. På en Bikram-time  arbejder du med alle muskler, led, organer og blodkar, hvilket medfører en lang række heldbredsmæssige fordele. 

Bikram Yoga er udfordrende, men alle kan være med. Læs meget mere om Bikram Yoga og ifrarød varme her

B I K R A M  Y O G A  -  6 0  M I N U T T E R

En afkortet og intens Bikram time. Vi anbefaler at du har dyrket Bikram Yoga i en længere periode, før du deltaler i denne time.

F O R D E L E

· Fedtforbrænder og øger dit stofskifte
· Øger fleksibilitet, styrke og udholdenhed
· Reducerer stress, depression og angst
· Afgifter kroppen
· Øger energiniveau
· Bedre balance og koordination
· Bedre kropsholdning
· Styrker immunforsvaret
· Forbedre blodcirkulationen
· Forebygger hjerte-kar-sygdomme
· Forhindrer og reducerer flere kroniske lidelse

H O T  F L O W  V I N Y A S A

Begynder niveau, men udfordrende 60 minutters træning med temperaturen på 32-35 grader. Et forfriskende modspil til Bikram yoga. Den lavere temperatur tillader et lidt hurtigere tempo og en mere dynamisk klasse.

De mange forskellige yoga øvelser: “hip openers, deep twists, core strengtheners” er med til at forbedre din generelle kondition, opbygning af styrke og fleksibilitet. Denne klasse vil arbejde med din øverste organstyrke, din core, dine skuldre og arme.

Vinyasa, som betyder bevægelsesåndedrætssystem, handler om åndedrættets sammenhæng med og mellem bevægelserne. Du vil blive bedt om at flytte fra en øvelse til den næste med fokus på dit åndedræt. Øvelser vil variere fra gang til gang. Ved udførslen af Vinyasa yoga dannes der meget varme i kroppen og man udskiller derfor en del affaldsstoffer gennem sved.

En Vinyasa-praksis opbygger varme, udholdenhed, fleksibilitet, styrke og koncentration.

Y I N  Y O G A

Yin Yoga er en meditativ tilgang med et dybt, fysisk fokus. Yin Yoga er målrettet bindevævet, såsom ledbånd, knogler og leddene i kroppen. Yin Yoga er velegnet til yogier på alle niveauer, og det er et perfekt supplement til de dynamiske og muskuløse stilarter af yoga, såsom Bikram, der lægger vægt på indre varme og forlængelsen og sammentrækning af vores muskler. Yin Yoga er generelt rettet mod bindevævet i hofter, bækken og nedre ryg. Der er omkring 25 forskellige Yin Yoga stillinger, der hver varer mellem tre og fem minutter. Hvis du indarbejder en lille smule af begge dele, en Bikram yoga praksis og en Yin Yoga praksis, vil det skabe en mere fuldendt praksis samt en bedre og fuldendt version af det fantastiske dig!

I sidste ende vil du have en bedre Bikram Yoga praksis!

F O R D E L E

· Beroliger og afbalancerer krop og sind
· Regulerer energi i kroppen
· Øger mobiliteten i kroppen, især leddene og hofterne
· Sænkning af stressniveau
· Større udholdenhed
· Større smidighed i leddene og bindevæv
· Frigivelse af fascia i hele kroppen
· Hjælper mod træthed og migræne
· Dybere afslapning
· En stor afladning for angst
· Bedre evne til at sidde i meditation

G R A V I D I T E T S  Y O G A

 

Bikram pregnancy serie er særlig udviklet af Bikram's kone Rajashree.

Vi tilbyder Bikram graviditets yoga til vores kunder som har gået hos os minimum 3 måneder. Har du ikke dyrket Bikram yoga før din graviditet anbefaler vi at du venter til efter din graviditet.

Du vil få en grundig gennemgang af gravidiets serien og øvelserne og skal gennem din graviditet følge denne serie når du møder op til en Bikram time.

Du kan her på siden finde billeder af øvelserne i graviditets serien.

Vi har løbende graviditets WORKSHOPS som afholdes uden varme. Hold øje med vores hjemmeside, facebook og Instagram eller skriv til os for at høre nærmere.